VanHelsing.info http://vanhelsing.info/forum/ |
|
Současná letadla http://vanhelsing.info/forum/viewtopic.php?f=16&t=3 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | russel [ sob úno 18, 2006 7:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak Dakotu nikdo nechce. Hle?me, a já zrovna ano. C-47 Skytrain byl vojenskou verzí dopravního letounu DC-3 známého po celém sv?t? pod názvem "Dakota". Bylo to jedno z nejúsp?n?jích letadel v?bec a bylo díky pochvalným slov?m generála Dwighta D. Eisenhowera za?azeno mezi ?ty?i nejd?leit?jí pomocníky, které pomohly Spojeným stát?m k vít?zství ve druhé sv?tové válce (t?i dalí byly: bazuka, jeep a atomová bomba). Celkem bylo vyrobeno p?es 13300 kus? vech verzí tohoto stroje (v?etn? japonské a sov?tské výroby) a tyto letouny byly samoz?ejm? pouívány i pro ?adu jiných úkol? ne jen pro transport. 10. ?ervence 1943 C-47 vlekaly kluzáky a vysadily 4381 parautist? p?i invazi na Sicílii; 6. ?ervna 1944 vysadily posádky C-47 60 tisíc parautist? a odvlekly n?kolik tisíc kluzák? CG-4 p?i invazi do Normandie. C-47 byly rovn? intenzívn? vyuívány p?i tzv. "Berlínském most?" (doprava potravin a jiných pot?eb do izolovaného Západního Berlína). Existovala záchranná verze HC-47, pr?zkumná RC-47, cvi?ná TC-47 i verze pro elektronický boj EC-47. Modifikace AC-47 "Spooky" byl bitevní letoun pouívaný pozd?ji ve válce v Koreji i ve Vietnamu - zbran? byly umíst?ny v oknech na levé ?ásti trupu a AC-47 "kropila" pozemní cíle p?i levoto?ivé zatá?ce. P?i jedné akci v Koreji zachránily b?hem p?ti dn? letouny C-47 4689 ran?ných z obklí?ení v oblasti Chosin. Poslední C-47 byl vy?azen ze sluby u USAF v roce 1975. Stru?ná charakteristika Douglas C-47 Základní funkce Dopravní letoun Výrobce: Douglas Aircraft Co. Pohon: Dva 14 válcové dvouhv?zdicové motory Pratt&Whitney R-1830-92 Twin Wasp Výkon: 2x 1250 HP/ 2x 932 kW Rozp?tí: 85,5 ft/ 29,11 m Délka: 63,7 ft/ 19,43 m Výka: 17 ft/ 5,18 m Plocha k?ídel: 987 sq ft/ 91,69 ?tv. m Hmotnost prázdná: 18 201 lb/ 8256 kg max. 26 000 lb /11 794 kg Rychlost: 229 mph/ 368 km/h Dostup: 23 294 ft/ 7100 m Dolet: 1491 miles/ 2400 km Náklad: 9920 lb (4500 kg) nebo 28 sedadel. Posádka: 3 První let: 17. prosince 1935 Datum výroby 1941 Cena jednoho stroje: 138 000 dolar? Vyrobeno celkem 10 654 v?. civilních model?, plus p?ibl. 2500 letadel postavených v licenci v Japonsku a 8882 postavených v SSSR. |
Autor: | russel [ sob úno 18, 2006 7:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Nala jsem dalí sníme?ky Cataliny, první stroj si rezervuju pro sebe [img:b5486632a7]http://img.photobucket.com/albums/v481/Marischka/showimage1.jpg[/img] A jet? 3 x Spitfire.... |
Autor: | Marischka [ pon úno 20, 2006 4:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky moc za překopírování, Russele |
Autor: | russel [ pon úno 20, 2006 4:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím, že to byla maličkost, za ty trable |
Autor: | Marischka [ pon úno 20, 2006 5:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Já žádný trable neměla, Russele, to Ty, já jsem zase jednou proplula rozbouřeným mořem dva dny po opadnutí poslední vlny |
Autor: | Werewolf66 [ stř dub 05, 2006 9:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
OV - 10 Bronco Výrobce: Rockwell International USA Typ: Dvoumístný víceúčelový "Protipovstalecký" letoun Pohonná jednotka: Dva turbovrtulové motory Garett T76 - 410/411 o výkonu 715 koňských sil Rozměry: Rozpětí - 12,19 m. Délka - 12,67. Výška - 4,62 m. Nosná plocha 27,03 m2. Hmotnost: Prázdná - 3161 kg. Maximální - 6563 kg. Výkony: Maximální rychlost - 452 km/hod Počáteční stoupavost - 700 m/min Dostup - 9150 m Dolet (s maximálním bojovým nákladem) - 960 km (s přídavnými nádržemi o hmotnosti 5500 kg) - 2300 km Výzbroj: Čtyři kulomety ráže 7,62 mm ve výstupcích, na trubkovém vávěsníku může být nesena výzbroj o celkové hmotnosti 544 kg, pod každým křídlem jedna řízená protiletadlová střela Sidewinder.Může bát vyzbrojen 20 mm tříhlavńovým kanonem v břišní věži |
Autor: | Werewolf66 [ čtv dub 06, 2006 9:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tupolev Tu - 20 BEAR (TU - 95) Typ: výceúčelový bombardér Osádka: Sedm - dva piloti, jeden střelec v zadní věži a čtyři s nejmenovitou prací Délka: 49.50 m Rozpětí křídel: 51.10 m Výška: 12.12 m Plocha křídla: 310 m2 Hmotnost: prázdná 90000 kg ,Maximální vzletová: 188000 kg Pohonná jednotka: 4x Kuznetsov NK-12MV turboprop (turbovrtulový motor) Výkony: Maximální rychlost: 925 km/h Dolet: 15000 km Dostup: 12000 m Stoupavost: 600 m/min Výzbroj: jeden nebo dva 23mm kulomety, 15,000 kg raket nebo bomb |
Autor: | Werewolf66 [ čtv dub 06, 2006 10:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tupolev TU - 144 Typ: Nadzvukové dopravní letadlo Osádka: Dva piloti, jeden palubní technik Kapacita: 120 - 140 cestujících Délka: 65.50 m Rozpětí křídel 28.80 m Výška: 10.50 m Plocha křídla: 438.0 m2 Váha: Prázdná: 85,000 kg, Maximální vzletová: 180,000 kg Pohonná jednotka: 4× Kuznetsov NK-144 - 20,000 kgf (196 kN) každý Výkonny: Maximální rychlost: Mach 2.35, 2500 km/hod Dolet: 6,500 km Dostup: 18000 m [/b] |
Autor: | Werewolf66 [ pát dub 07, 2006 8:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Antonov An-225 Mriya video Typ: Transportní letadlo,dříve určené pro transport sovětského raketoplánu Buran Rozpětí křídel: 88,4m Délka: 84m Výška u ocasu: 18,1m Nákladní prostor: Délka: 43,32m Šířka: 6,4m Výška: 4,39m Pohonná jednotka: šest ZMKB Progress Lotarev D-18T Maximální rychlost: 850km/hod Dolet - Plně naložený: 4500km Prázdný: 15400km Maximální vzletová hmotnost: 600000kg Počet vyrobených letadel: 1 |
Autor: | Werewolf66 [ ned dub 09, 2006 10:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ilyushin IL-76 (Candid) Typ: Transportní letadlo Osádka: 7 Výška: 14,7m Délka: 46,59m Váha: 155000kg Maximální váha nákladu: 45 000kg Rozpětí křídel: 50,50m Maximální rychlost: 850 km/hod Pohonnná jednotka: Čtyři D-30KP turbofans |
Autor: | Marischka [ pát kvě 05, 2006 10:42 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Werewolf: moc pěkný příspěvky, jen co je pravda! Aspoň sem někdo dal i ruský letadla. Mám taky spoustu novejch fotek, až bude chvilka, tak je vložím. P.S. Byla jsem v muzeu RAF v Hendonu v Londýně, ale fotila jsem na klasiku, takže zkusím někde sehnat skener. |
Autor: | Werewolf66 [ pát kvě 05, 2006 1:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
zuper.....tak scháněj,scháněj.....jsem zvědavej |
Autor: | Marischka [ pát kvě 05, 2006 1:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ani shánět nemusím, mám je v photobucketu, jen mít čas je sem nacucnout |
Autor: | Werewolf66 [ pát kvě 05, 2006 1:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jééé......tak se nějak snaž,sem fakt moc zvědav |
Autor: | Marischka [ pát kvě 05, 2006 1:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
A to ještě nevíš, že jsem byla v Londýně v muzeu RAF a boužel mi spousta fotek kvůli klasickýmu foťáku nevyšla, ale zkusím i něco naskenovat |
Autor: | Marischka [ stř kvě 10, 2006 2:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Zvuk motoru Merlin, kterým byly vybaveny Spitfiry, nezaměnitelnej ve srovnání s jinými: http://www.spitcrazy.com/Merlin1.wav |
Autor: | Marischka [ stř kvě 17, 2006 4:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Věřili byste, že TOHLE je létající člun? Je to létající člun: General Dynamics - Convair XF2Y1 SeaDart, 1953 |
Autor: | Marischka [ stř kvě 17, 2006 4:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pár dalších snímků Cataliny: |
Autor: | Marischka [ úte kvě 30, 2006 3:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Letadla na malířském plátně, pro změnu: Bombardér Short Stirling - druhá světová De Havilland DH4 - souboj z první světový, s trojplošníkem Fokker: |
Autor: | Marischka [ úte kvě 30, 2006 3:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Werewolf: až teď jsem si všimla toho videa u Antonova!!!! Celou dobu jsem čekala, že sebou plácne zpátky na ranvej! |
Stránka 2 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |