VanHelsing.info
http://vanhelsing.info/forum/

Současná letadla
http://vanhelsing.info/forum/viewtopic.php?f=16&t=3
Stránka 2 z 3

Autor:  russel [ sob úno 18, 2006 7:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak Dakotu nikdo nechce. Hle?me, a já zrovna ano. :D

Obrázek


C-47 Skytrain byl vojenskou verzí dopravního letounu DC-3 známého po celém sv?t? pod názvem "Dakota". Bylo to jedno z nejúsp?šn?jších letadel v?bec a bylo díky pochvalným slov?m generála Dwighta D. Eisenhowera za?azeno mezi ?ty?i nejd?ležit?jší pomocníky, které pomohly Spojeným stát?m k vít?zství ve druhé sv?tové válce (t?i další byly: bazuka, jeep a atomová bomba).
Celkem bylo vyrobeno p?es 13300 kus? všech verzí tohoto stroje (v?etn? japonské a sov?tské výroby) a tyto letouny byly samoz?ejm? používány i pro ?adu jiných úkol? než jen pro transport. 10. ?ervence 1943 C-47 vlekaly kluzáky a vysadily 4381 parašutist? p?i invazi na Sicílii; 6. ?ervna 1944 vysadily posádky C-47 60 tisíc parašutist? a odvlekly n?kolik tisíc kluzák? CG-4 p?i invazi do Normandie. C-47 byly rovn?ž intenzívn? využívány p?i tzv. "Berlínském most?" (doprava potravin a jiných pot?eb do izolovaného Západního Berlína). Existovala záchranná verze HC-47, pr?zkumná RC-47, cvi?ná TC-47 i verze pro elektronický boj EC-47. Modifikace AC-47 "Spooky" byl bitevní letoun používaný pozd?ji ve válce v Koreji i ve Vietnamu - zbran? byly umíst?ny v oknech na levé ?ásti trupu a AC-47 "kropila" pozemní cíle p?i levoto?ivé zatá?ce. P?i jedné akci v Koreji zachránily b?hem p?ti dn? letouny C-47 4689 ran?ných z obklí?ení v oblasti Chosin.
Poslední C-47 byl vy?azen ze služby u USAF v roce 1975.


Stru?ná charakteristika
Douglas C-47
Základní funkce
Dopravní letoun
Výrobce: Douglas Aircraft Co.
Pohon: Dva 14 válcové dvouhv?zdicové motory Pratt&Whitney R-1830-92 Twin Wasp
Výkon: 2x 1250 HP/ 2x 932 kW
Rozp?tí: 85,5 ft/ 29,11 m
Délka: 63,7 ft/ 19,43 m
Výška: 17 ft/ 5,18 m
Plocha k?ídel: 987 sq ft/ 91,69 ?tv. m
Hmotnost prázdná: 18 201 lb/ 8256 kg
max. 26 000 lb /11 794 kg
Rychlost: 229 mph/ 368 km/h
Dostup: 23 294 ft/ 7100 m
Dolet: 1491 miles/ 2400 km
Náklad: 9920 lb (4500 kg) nebo 28 sedadel.
Posádka: 3
První let: 17. prosince 1935
Datum výroby 1941
Cena jednoho stroje: 138 000 dolar?
Vyrobeno celkem 10 654 v?. civilních model?, plus p?ibl. 2500 letadel postavených v licenci v Japonsku a 8882 postavených v SSSR.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autor:  russel [ sob úno 18, 2006 7:20 pm ]
Předmět příspěvku: 

Našla jsem další sníme?ky Cataliny, první stroj si rezervuju pro sebe :D

Obrázek

[img:b5486632a7]http://img.photobucket.com/albums/v481/Marischka/showimage1.jpg[/img]

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A ješt? 3 x Spitfire....

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autor:  Marischka [ pon úno 20, 2006 4:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

Díky moc za překopírování, Russele :wink: 8)

Autor:  russel [ pon úno 20, 2006 4:51 pm ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že to byla maličkost, za ty trable

Autor:  Marischka [ pon úno 20, 2006 5:10 pm ]
Předmět příspěvku: 

Já žádný trable neměla, Russele, to Ty, já jsem zase jednou proplula rozbouřeným mořem dva dny po opadnutí poslední vlny :wink:

Autor:  Werewolf66 [ stř dub 05, 2006 9:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

OV - 10 Bronco

Výrobce: Rockwell International USA
Typ: Dvoumístný víceúčelový "Protipovstalecký" letoun
Pohonná jednotka: Dva turbovrtulové motory Garett T76 - 410/411 o výkonu 715 koňských sil
Rozměry: Rozpětí - 12,19 m. Délka - 12,67. Výška - 4,62 m. Nosná plocha 27,03 m2.
Hmotnost: Prázdná - 3161 kg. Maximální - 6563 kg.
Výkony: Maximální rychlost - 452 km/hod
Počáteční stoupavost - 700 m/min
Dostup - 9150 m
Dolet (s maximálním bojovým nákladem) - 960 km
(s přídavnými nádržemi o hmotnosti 5500 kg) - 2300 km
Výzbroj: Čtyři kulomety ráže 7,62 mm ve výstupcích, na trubkovém vávěsníku může být nesena výzbroj o celkové hmotnosti 544 kg, pod každým křídlem jedna řízená protiletadlová střela Sidewinder.Může bát vyzbrojen 20 mm tříhlavńovým kanonem v břišní věži


Obrázek

Obrázek

Autor:  Werewolf66 [ čtv dub 06, 2006 9:36 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tupolev Tu - 20 BEAR (TU - 95)

Typ: výceúčelový bombardér
Osádka: Sedm - dva piloti, jeden střelec v zadní věži a čtyři s nejmenovitou prací
Délka: 49.50 m
Rozpětí křídel: 51.10 m
Výška: 12.12 m
Plocha křídla: 310 m2
Hmotnost: prázdná 90000 kg ,Maximální vzletová: 188000 kg
Pohonná jednotka: 4x Kuznetsov NK-12MV turboprop (turbovrtulový motor)
Výkony: Maximální rychlost: 925 km/h
Dolet: 15000 km
Dostup: 12000 m
Stoupavost: 600 m/min
Výzbroj: jeden nebo dva 23mm kulomety, 15,000 kg raket nebo bomb

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autor:  Werewolf66 [ čtv dub 06, 2006 10:05 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tupolev TU - 144

Typ: Nadzvukové dopravní letadlo
Osádka: Dva piloti, jeden palubní technik
Kapacita: 120 - 140 cestujících
Délka: 65.50 m
Rozpětí křídel 28.80 m
Výška: 10.50 m
Plocha křídla: 438.0 m2
Váha: Prázdná: 85,000 kg, Maximální vzletová: 180,000 kg
Pohonná jednotka: 4× Kuznetsov NK-144 - 20,000 kgf (196 kN) každý
Výkonny: Maximální rychlost: Mach 2.35, 2500 km/hod
Dolet: 6,500 km
Dostup: 18000 m




Obrázek

Obrázek

Obrázek[/b]

Autor:  Werewolf66 [ pát dub 07, 2006 8:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

Antonov An-225 Mriya video

Typ: Transportní letadlo,dříve určené pro transport sovětského raketoplánu Buran
Rozpětí křídel: 88,4m
Délka: 84m
Výška u ocasu: 18,1m
Nákladní prostor: Délka: 43,32m
Šířka: 6,4m
Výška: 4,39m
Pohonná jednotka: šest ZMKB Progress Lotarev D-18T
Maximální rychlost: 850km/hod
Dolet - Plně naložený: 4500km
Prázdný: 15400km
Maximální vzletová hmotnost: 600000kg
Počet vyrobených letadel: 1

Obrázek

Obrázek

Autor:  Werewolf66 [ ned dub 09, 2006 10:09 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ilyushin IL-76 (Candid)

Typ: Transportní letadlo
Osádka: 7
Výška: 14,7m
Délka: 46,59m
Váha: 155000kg
Maximální váha nákladu: 45 000kg
Rozpětí křídel: 50,50m
Maximální rychlost: 850 km/hod
Pohonnná jednotka: Čtyři D-30KP turbofans

Obrázek

Obrázek

Autor:  Marischka [ pát kvě 05, 2006 10:42 am ]
Předmět příspěvku: 

Werewolf: moc pěkný příspěvky, jen co je pravda! Aspoň sem někdo dal i ruský letadla. Mám taky spoustu novejch fotek, až bude chvilka, tak je vložím.
P.S. Byla jsem v muzeu RAF v Hendonu v Londýně, ale fotila jsem na klasiku, takže zkusím někde sehnat skener.

Autor:  Werewolf66 [ pát kvě 05, 2006 1:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

zuper.....tak scháněj,scháněj.....jsem zvědavej :D

Autor:  Marischka [ pát kvě 05, 2006 1:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ani shánět nemusím, mám je v photobucketu, jen mít čas je sem nacucnout :wink: :D

Autor:  Werewolf66 [ pát kvě 05, 2006 1:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jééé......tak se nějak snaž,sem fakt moc zvědav

Autor:  Marischka [ pát kvě 05, 2006 1:47 pm ]
Předmět příspěvku: 

A to ještě nevíš, že jsem byla v Londýně v muzeu RAF a boužel mi spousta fotek kvůli klasickýmu foťáku nevyšla, ale zkusím i něco naskenovat :wink:

Autor:  Marischka [ stř kvě 10, 2006 2:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

Zvuk motoru Merlin, kterým byly vybaveny Spitfiry, nezaměnitelnej ve srovnání s jinými:

http://www.spitcrazy.com/Merlin1.wav

Autor:  Marischka [ stř kvě 17, 2006 4:23 pm ]
Předmět příspěvku: 

Věřili byste, že TOHLE je létající člun?

Obrázek



Je to létající člun:


General Dynamics - Convair
XF2Y1 SeaDart, 1953

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autor:  Marischka [ stř kvě 17, 2006 4:27 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pár dalších snímků Cataliny:

Obrázek


Obrázek


Obrázek

Autor:  Marischka [ úte kvě 30, 2006 3:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

Letadla na malířském plátně, pro změnu:

Bombardér Short Stirling - druhá světová
Obrázek


De Havilland DH4 - souboj z první světový, s trojplošníkem Fokker:

Obrázek

Autor:  Marischka [ úte kvě 30, 2006 3:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

Werewolf: až teď jsem si všimla toho videa u Antonova!!!! Celou dobu jsem čekala, že sebou plácne zpátky na ranvej! 8)

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/