VanHelsing.info

Fórum pro vampýry, vlkodlaky, všelijakou jinou havěť a jejich temné rejdy
Právě je čtv pro 19, 2024 5:55 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:41 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Teď ten druhý stroj, používaný u našich stíhacích perutí:

Hawker Hurricane
a jeho námořní verze Sea Hurricane:

Obrázek

Do roku 1941 představoval Hawker Hurricane nejpočetnější stíhací letoun RAF a právě na hurikánech se sváděly první boje s přesilou Luftwaffe nad Francií a Británií.

Tohle se sice našich pilotů týkalo jen vyjímečně, ale je to zajímavý:

Některá letadla byla z katapultů obchodních a z palub letadlových lodí použita v mnoha námořních bitvách. Proslavily se v srpnu 1942 při obraně maltského konvoje, kdy se 70 letounů Sea Hurricane střetlo s 600 letadly Osy. Sestřelily (hurikány) 39 útočníků při sedmi vlastních ztrátách.
Hurricany se stále větší měrou zapojovaly do bojů na Dálném východě, v Africe a 2952 letadel bylo odesláno do SSSR, kde řadu z nich vybavili lyžemi.
Hurricany sloužily k řadě speciálních pokusů s nejrůznějšími druhy výzbroje a leteckých technik (jeden létal kupříkladu jako dvouplošník s odhazovatelným horním křídlem).

Stručná charakteristika Hawker Hurricane

Pohon: Jeden motor Rolls-Royce (Packard) Merlin XX s uspořádáním válců do V
Výkon: 1280 HP 955 kW
Rozpětí: 40 ft/ 12,2 m
Délka: 32 ft 3 in / 9,8 m
Výška: 13 ft 1 1/2 in/ 4 m
Hmotnost prázdná: 4982 lb/ 2259 kg
max. 6665 lb /3023 kg
Rychlost cest.: 206 mph/ 332 km/h
max. 348 mph/ 560 km/h
Poč. stoupavost :2707 ft/min 825 m/min
Dostup: 34 000 ft /10 365 m
Dolet: 460 mil /740 km
Výzbroj: 8x kulomet (12x kulomet Hurricane IIb) nebo 4x kanón; až 226 kg bomb
První vzlet: prototyp 6.11.1936
Datum výroby: říjen 1937
Vyrobeno: 12 870 (+ 1451 v Kanadě)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:49 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:42 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
:P Tady ji máš, další následujou i s parametrama.

Obrázek


Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:43 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Na tomhle sice naši piloti nelétali, ale na všeobecné přání:
Consolidated PBY Catalina

Obrázek

Catalina byla nejslavnějším létajícím člunem celé druhé světové války. Své velké křídlo měla umístěné na pylonu na vrcholku trupu. Měla velký dolet a byla velmi spolehlivá. Mezi její záporné vlastnosti ovšem patřila její pomalost, která ji činila zranitelnou. Jedna z Catalin se proslavila objevením japonského bitevního svazu včetně čtyř letadlových lodí - tato informace pomohla Spojeným státům rozdrtit japonské loďstvo v Bitvě o Midway.
Modely PBY-5A a PBY-5B byly obojživelné verze, všechny ostatní Cataliny byly létající čluny.

Catalina byla vyráběna i v Kanadě a SSSR a mezi její uživatele patřila Velká Británie, Francie, SSSR, Austrálie, Nizozemsko, Kanada a Dánsko.

Stručná charakteristika PBY-5A

Základní funkce
Průzkumný letoun
Pohon: Dva motory Pratt&Whitney R-1830-92
Výkon: 2x 1200 HP/ 2x 895 kW
Rozpětí: 104 ft/ 31,70 m
Délka: 63,9 ft/ 19,47 m
Výška: 20,2 ft/ 6,15 m
Plocha křídel: 1400 sq ft 130,06 čtv. m
Hmotnost prázdná: 21 705 lb/ 9845 kg
max. 35 420 lb/ 16 066 kg
Rychlost: 179 mph/ 288 km/h
Dostup: 14 700 ft/ 4480 m
Dolet: 2545 mil/ 4096 km

Výzbroj: 2x 12,7mm kulomet, 3x 7,62mm kulomet; 1814 kg bomb.

Posádka: 7
Datum výroby: 1939

Obrázek

Obrázek


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:49 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:44 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Obrázek

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:45 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:50 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Čímž končím, Tvá Máňa:

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:51 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Nejslavnější a nejvýkonnější německý stíhač Messerschmitt Bf 109:

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:51 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Me 110-C4:

Obrázek

Obrázek

To nedělám naschvál, opravdu nemám větší a lepší obrázky, ale třeba kdybych chvíli hledala,... teď sázím, co mám.

Jojo, souhlasím, žádná koncepce, ani vývojově na sebe nenavazujou dva typy.


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:54 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:52 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Junkers Ju 88:
Obrázek

Obrázek

Junkers Ju 87:
Obrázek

Heinkel H 111:
Obrázek


Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:52 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Messerschmitt Bf109 E-4

Obrázek

Parametry:
Rozpětí: 32 stop 4 in.
Délka: 28 stop 4 in.
Výška: 11 stop 2 in.
Plocha křídel: 174 čtver. stop
Pohon: Daimler-Benz DB601A, výkon 1,100 hp.
Palivo: 106 gal.
Hmotnost při plném zatížení: 5,520 liber.
Zatížení křídel: 32 liber./čtver. stopa
Max. rychlost: 354 mil/hod
Dostup:36,100 stop
stoupavost: 3,280 stop/min.
Dolet: 125 mil
Výzbroj:
2 x 20mm MG-FF kanony , 2 x 7.92mm MG-17 kulomety
Munice: 60 rds/gun (20mm), 1000 rds/gun (13mm)


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:55 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:53 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Třeba stodesítka:
Nad Kanálem je doslova rozstříleli, daly se použít jenom nad Polskem.

Messerschmitt Bf110 C4

Obrázek

Parametry:

Rozpětí: 53 stop 5 in.
Délka: 39 stop 9 in.
Výška: 11 stop 6 in.
Plocha křídel: 413 čver. stop
Motor: 2 x Daimler-Benz DB601A, výkon 1,100 hp.
Palivo: 335 gal.
Hmotnost při plném zatížení: 14,884 liber.
Zatížení křídel: 36 liber/čtver. stop
Max. rychlost: 349 mil/hod
Dostup: 32,800 stop
Stoupavost: 2,200 stop/min
Dolet: 180 mil
Výzbroj:
2 x 20mm MG-FF kanony, 4 x 7.92mm MG-17 kulomety, plus 1 x 7.92mm MG-15 kulomet pro zadní kokpit
Munice: 180 rds/gun (20mm), 1000 rds/gun (přední 7.92mm), 750 rds (zadní 7.92mm)


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:56 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:54 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Ještě porovnání Me 109 se Spitama: stodevítky měly úžasnou stoupavost ve spirále a nad 20 000 stop už jim Spitfiry manévrovacíma schopnostma nestačily, ztrácely rychlost v zatáčkách. Ale níž byly Spitfiry jednoznačně lepší, stodevítky se totiž i hůř pilotovaly. Přesněji řečeno, spity byly pod 20 000 stop v zatáčkách rychlejší. Nicméně oba letouny byly schopny vyvinout takovou rychlost při letu do oblouku, že často byl vítězem ten, kdo neztratil vědomí.
Pro zajímavost: porovnání rychlostí:

SPITFIRE Mk1 = 355 MPH ve výšce 18,500 stop
Bf 109E = 348 MPH v 17 500 stopách

Piloti ve spitech měli i víc prostoru pro delší chod kniplu a lepší obsluhu řízení, nalétávali tudíž do soubojů při větší rychlosti.
Spousta pilotů Me 109 nebyla schopna manévrovatelnosti svých strojů vůbec využít.

Pokud jde o výzbroj, uvádím rozdíl mezi kulomety. Na anglických letadlech bylo osm umístěných podél křídel, u německých střílely dva synchronizovaně skrz vrtuli. Britští piloti se mohli přiblížit na 200 - 250 yardů k nepříteli a začít střílet a měli jistotu, že něco zasáhnou, což při počtu osmi kulometů zvládali i nováčci v Bitvě o Anglii. U stodevítek musel střelec mířit přesně. Měl sice ještě dva a posléze čtyři 20 mm kanony, ale s malým výkonem, které byly účinné jenom proti bombardérům. Mimochodem, spity měly také čtyři 20 mm kanony.

Další výhodou bylo, že spitfiry používaly radio a díky informacím z radaru se dostaly včas na místo, kde je bylo potřeba. Traduje se, že i největší německé stíhací eso, Adolf Galland, nachal radio ze svého stroje vymontovat kvůli hmotnosti!

Pokud jse o další věci, jako výhled z kabiny a podvozek, byly plus mínus rovnocenné, i když výhled měl kvůli odlišnému tvaru kabiny každý pilot trochu jiný.

Zajímavé ještě je, že palivová nádrž u Me 109 byla vzadu a dole a nepředstavovala zdaleka takové nebezpečí, naopak pilota chránila. Pokud byla zasažena, proud tekutiny uhasil plameny, a když nebyla kabina nasáklá palivem, nedocházelo překvapivě k požárům. Britské stíhačky měly nádrže vepředu, a to byl hlavní důvod všech těch hroznejch popálenin pilotů.


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:56 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:54 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Lehký dvousedadlový stíhací bombardér Ju 87 B-2 Stuka:

Obrázek

Nasazeny byly při bleskovém útoku na Francii a Polsko, ale používaly se hlavně v Africe a na východní frontě, nad Kanálem byly zranitelné.

Parametry:
Rozpětí: 45 stop 3 in.
Délka: 36 stop 5 in.
Výška: 13 stop 2 in.
Motor: Junkers Jumo 211D výkon 1,200 hp.
Hmotnost při plném zatížení: 9,560 liber.
Max. rychlost: 238 mil/hod
Dostup:26,250 stop.
Dolet: 245 mil
Výzbroj:
2,000 liber bomb, 2 x 7.9mm MG-17 kulomety, 1 x 7.9mm MG-15 kulomet v zadním kokpitu


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:57 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:55 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Bombardér Heinkel 111 H-2

Obrázek

Stejně jako Stuka se Heinkel osvědčil nad Francií, ale při Bitvě o Británii nikoli. Zejména proto, že jeho maximální rychlst při plné zátěži byla stěží 200 mil/hod a trvalo 50 minut, než vyšplhaly do letové hladiny 4500 m. Anglické stíhače byly o 50 - 100 % rychlejší, takže mohly bleskově zaútočit a měnit pozice tak rychle, že střelci v bombardéru nemohli účinně mířit.

Parametry:

Rozpětí: 74 stop 1 in.
Délka: 53 stop 9 in.
Výška: 13 stop 1 in.
Motory: 2 x Junkers Jumo 211A-3, výkon 1,100 hp
Hmotnost se zatížením: 30,860 liber
Max. rychlost: 252 mil/hod
Dostup: 26,300 stop
Dolet: 640 mil
Výzbroj:
4,000 liber bomb, 6 x 7.92mm kulomety


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:57 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:55 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
FOCKE WULF 190

k tomuhle stroji moc nemám, ....

Obrázek

Stodevadesátka sloužila nejen jako stíhací letoun, ale také jako stíhací bombardér, cvičný a průzkumný letoun či jako ničitel bombardérů s 30mm kanónem.


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:58 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:55 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Tak Dakotu nikdo nechce. Hleďme, a já zrovna ano. :D

Obrázek


C-47 Skytrain byl vojenskou verzí dopravního letounu DC-3 známého po celém světě pod názvem "Dakota". Bylo to jedno z nejúspěšnějších letadel vůbec a bylo díky pochvalným slovům generála Dwighta D. Eisenhowera zařazeno mezi čtyři nejdůležitější pomocníky, které pomohly Spojeným státům k vítězství ve druhé světové válce (tři další byly: bazuka, jeep a atomová bomba).
Celkem bylo vyrobeno přes 13300 kusů všech verzí tohoto stroje (včetně japonské a sovětské výroby) a tyto letouny byly samozřejmě používány i pro řadu jiných úkolů než jen pro transport. 10. července 1943 C-47 vlekaly kluzáky a vysadily 4381 parašutistů při invazi na Sicílii; 6. června 1944 vysadily posádky C-47 60 tisíc parašutistů a odvlekly několik tisíc kluzáků CG-4 při invazi do Normandie. C-47 byly rovněž intenzívně využívány při tzv. "Berlínském mostě" (doprava potravin a jiných potřeb do izolovaného Západního Berlína). Existovala záchranná verze HC-47, průzkumná RC-47, cvičná TC-47 i verze pro elektronický boj EC-47. Modifikace AC-47 "Spooky" byl bitevní letoun používaný později ve válce v Koreji i ve Vietnamu - zbraně byly umístěny v oknech na levé části trupu a AC-47 "kropila" pozemní cíle při levotočivé zatáčce. Při jedné akci v Koreji zachránily během pěti dnů letouny C-47 4689 raněných z obklíčení v oblasti Chosin.
Poslední C-47 byl vyřazen ze služby u USAF v roce 1975.


Stručná charakteristika
Douglas C-47

Základní funkce

Dopravní letoun
Výrobce: Douglas Aircraft Co.
Pohon: Dva 14 válcové dvouhvězdicové motory Pratt&Whitney R-1830-92 Twin Wasp
Výkon: 2x 1250 HP/ 2x 932 kW
Rozpětí: 85,5 ft/ 29,11 m
Délka: 63,7 ft/ 19,43 m
Výška: 17 ft/ 5,18 m
Plocha křídel: 987 sq ft/ 91,69 čtv. m
Hmotnost prázdná: 18 201 lb/ 8256 kg
max. 26 000 lb /11 794 kg
Rychlost: 229 mph/ 368 km/h
Dostup: 23 294 ft/ 7100 m
Dolet: 1491 miles/ 2400 km
Náklad: 9920 lb (4500 kg) nebo 28 sedadel.
Posádka: 3
První let: 17. prosince 1935
Datum výroby 1941
Cena jednoho stroje: 138 000 dolarů
Vyrobeno celkem 10 654 vč. civilních modelů, plus přibl. 2500 letadel postavených v licenci v Japonsku a 8882 postavených v SSSR.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:59 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:56 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Našla jsem další snímečky Cataliny, první stroj si rezervuju pro sebe :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:59 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:57 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
A ještě 3 x Spitfire....

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 6:59 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:58 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
Dalším strojem, používaným Brity za WWII, byly kluzáky.

Vývoj byl inspirován úspěšným nasazením německých kluzáků DFS 230 roku 1940 (slavné útoky proti belgické pevnosti Eben-Emael, vylodění na Krétě a únos Mussoliniho z Gran Sassa). Kromě Hotspurů (kapacita 8 parašutistů, větší se nikdy nedostaly do výroby) se používaly Hamilcary.

General Aircraft Hamilcar byl velký kluzák schopný pojmout i sedmitunový tank. Byl použit s částečným úspěchem během operace Overlord (vylodění v Normandii v roce 1944), ale byl k dispozici jen v malých počtech. Většina vyrobených kluzáků byla totiž sestřelena při operacích předcházejících Dni D, kde byly cvičně použity. Přesto měly svůj význam jako ojedinělý prostředek pro přepravu a "doručení" nákladů a vojenské techniky.

Obrázek

Stručná charakteristika

Základní funkce
Dopravní kluzák
Pohon: Žádný
Rychlost :149 mph /240 km/h
Náklad: 17 527 lb/ 7950 kg
Posádka: 2
Datum výroby: 1942
Vyrobeno: 412


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 7:00 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
 Předmět příspěvku:
OdeslatNapsal: pon úno 20, 2006 3:58 pm 
Offline
Admin Site
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 18, 2006 2:44 pm
Příspěvky: 5759
Bydliště: Kolín
A ještě jedna "mašinka" :D, i Británie vyráběla létající čluny:

Short S-45 Seaford

Short Seaford byl větší verzí létajícího člunu Sunderland. Po válce bylo všech šest vyrobených exemplářů přestavěno na civilní dopravní letouny a pod označením Solent provozováno leteckou společností BOAC.

Obrázek

Stručná charakteristika

Základní funkce
Hlídkový létající člun
Pohon: Čtyři motory Bristol Hercules 100
Rychlost: 242 mph/ 389 km/h
Dostup: 13 000 ft/ 3960 m
Dolet: 3095 mi/ 4980 km
Výzbroj: 2x 20mm kanón, 6x 12,7mm kulomet, 4x 7,7mm kulomet
Vyrobeno: 6


A jakže tedy vypadal ten Sunderland?

Short Sunderland byl hlídkový létající člun s dlouhým doletem, ale i když jím nebylo možné pokrýt celý Atlantický oceán, RAF jej používalo po celé trvání druhé světové války a po jejím skončení v malém počtu až do roku 1959.

Sunderland byl spolehlivý a dobře vyzbrojený letoun.

Short S-25 Sunderland

Obrázek

Stručná charakteristika
Sunderland V

Základní funkce:
Hlídkový létající člun
Pohon: Čtyři hvězdicové motory Pratt&Whitney R-1830-90B
Výkon: 4x 1200 HP/ 4x 895 kW

Rozpětí: 112,8 ft/ 34,38 m
Délka: 85,3 ft/ 26,00 m
Výška: 34,5 ft/ 10,52 m
Plocha křídel: 1,687 sq ft /156,72 čtv. m
Hmotnost prázdná: 36 900 lb /16 738 kg
max. 65 000 lb/ 29 484 kg

Rychlost: 213 mph/ 343 km/h
Dostup: 17 900 ft/ 5455 m
Dolet: 2690 mil /4330 km
Výzbroj: 10x 7,7mm kulomet, 2x 12,7mm kulomet; 2250 kg bomb
Datum výroby: 1944
Vyrobeno: 749

Obrázek


Naposledy upravil Marischka dne stř bře 15, 2006 7:00 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil E-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz